Müşterilerimizin merak ettiği sık sorulan soruları sizler için derledik farklı sorularınız var ise bize çekinmeden ulaşabilirsiniz. Bizi tercih ettiğiniz için teşekkürler
Standart araçlarda, akünün aracın akaryakıt tüketimi üzerine etkisi yoktur. Yalnız, Start & Stop’lu araçlarda yetersiz kapasitedeki veya düşük voltajlı akü kullanımında Start & Stop devreye giremeyeceği için bu durum yakıt tüketimini arttıracaktır.
EFB ve AGM akülerin her ikisi de Start&Stop özellikli araçlarda kullanım için geliştirilmiş akülerdir. EFB (Enhanced Flooded Battery – Geliştirilmiş Sulu Akü) tip aküler, sulu tip akü özelliğinde olup, üstün performanslı akülerdir. Standart sulu aküler yerine de kullanılabilir. AGM (Absorbed Glass mat – Emdirilmiş cam elyaf) aküler ise kuru akü olarak ifade edilen, içerisindeki elektrolit separatörlere emdirilmiş olan özel akülerdir. Akü teknolojisinin geldiği son nokta olan bu aküler, çok yüksek performans ve standart akülere göre daha uzun kullanım ömrüne sahiptir. AGM aküler sıcağa duyarlı oldukları için standart sulu aküler yerine kullanılamazlar. AGM akü kullanılan araçlarda kullanımı uygundur.
Aküleri şarj ederken uygulanması gereken yöntem, akü kapasitesinin 20’de 1’i (1/20) ile (örneğin 60Ah için 60/20=3A) 24 saat şarj edilmesidir. Standart sulu tip aküler için 15,6V, AGM ve Jel tipi aküler için 14,4V voltaj limiti uygulanmalıdır. Akü şarj işlemi için servis destek birimimize başvurabilirsiniz.
Aşırı şarj, akülerde şişme meydana getirebilir. Aşırı şarj, aynı zamanda akünün içyapısına da zarar vereceği için yapılmamalıdır. Ayrıca buşonlu akülerde buşon üzerindeki delikler veya hava tahliyeleri tıkalı ise aküde şişme meydana gelebilir. Aracın şarj sistemini en yakın yetkili satıcımıza giderek kontrol ettirmenizi öneririz.
Akülerin araç üzerinde marş yapmak dışında bir diğer görevi de elektrik sistemi stabilizasyonunu sağlamaktır. Araç çalışırken akü sökülürse, alternatörden gelebilecek düzensiz akım ve yüksek voltaj aracın beynine ve elektrik sistemine zarar verebilir. Bu yöntemin uygulanması kesinlikle tavsiye edilmez, araca ciddi zararlar verebilir.
Telsiz, telefon, televizyon, alarm, vs. gibi her türlü ilave yardımcı donanımı olan ve LPG’li araçlar mutlaka yeterli kapasitede akü seçmelidirler. Aksi durumda garanti kapsamına girmez. Taksiler kendi tiplerine uygun olan 12V 72 AH “Taksi Aküleri”,72 Ah Taksi aküsünün sığmadığı araçlarda 65 Ah Taksi Aküleri, şehirlerarası otobüsler orijinal akülerine uygun olan 200 SHD,225 SHD, diğer araçlarda kendi tiplerine uygun kapasitede akü kullanmaktadırlar. Yanlış akü seçiminden dolayı arızalanan aküler garanti kapsamına girmez. Starter akü (yol verme) kurşun-asit, TS EN 50342-1 standart kapsamındaki akülerdir. Bu tip aküler farklı amaçlarla kullanılması halinde garanti kapsamına girmez. Aracın elektrik donanımındaki hata ve arızaların (marş, şarj dinamosu, elektrik tesisatında kaçak, süreli yanık kalan lamba vb.) aküde yapacağı sertleşme veya aşırı şarj, aracın uzun süre çalıştırılmadan bekletilmesinden kaynaklanan sertleşme, sertleşme sonrası şarj ile oluşan akü ve araç hasarları, aküye konulan asitli su ve diğer yabancı maddeler nedeni ile oluşan yıpranmalar, dış etkenlerle oluşan tahribat (doğrudan güneşe ve yağışa maruz kalma, donma ve darbeler), akü araca takıldıktan sonra, kutup başı, kutu-kapak kırık ve çatlakları için yapılan müracaatlar, çift akü kullanılan araçlarda akülerin herhangi birinden ayrı çıkış alınması halinde doğacak akü arızaları, akü deşarjları kullanım hatası olduğundan garanti kapsamına girmez.